Vragen en klachten, voorbeelden

Vragen en klachten, voorbeelden:

De afrekening van 2015 en 2016 worden toch al goed geregeld door de rechtszaken die Rondom Wonen tegen 2 bewoners aangespannen heeft?

Nee, de Huurcommissie heeft aangegeven dat er per flat afgerekend dient te worden. Aan het eind van de berekening over een heel  jaar, moet er per flatgebouw en hun bewoners een rekening komen die begrijpelijk en te verklaren is. Bovendien zijn er technisch veel veranderingen geweest en weten we niet of de installatie geschikt was om weer terug te keren naar gas. Verder zijn wij van mening dat de isolatie niet voldoende afgestemd is op de aardwarmte. Hier is professioneel advies in nodig.

Dit soort vragen willen we verzameld  hebben! Schrijf ze op of print ze uit.  Wij tellen  de  vragen en  bieden  ze per onderwerp aan, aan Rondom Wonen.

Wij willen alles oplossen met behulp van bemiddeling door de Huurcommissie. Wij brengen de Gemeente, Rondom Wonen en Argos op de  hoogte van de flyers en zoeken de open communicatie en samenwerking op.

Nog wat vragen en klachten:

  • We voelen de kou echt door ons  huis stromen,  het koelt heel snel af.
  • Het lekt na de renovatie nog steeds, heeft dit invloed op de warmte binnen? Hoe zit het met betonrot? Bij mij loopt het regenwater niet weg. Het blijft in de goot tegen huis staan. Hoe zit het met betonrot en kou?
  • Ik hoor dat ik wel had moeten kiezen voor dubbele beglazing maar schrok toen van het bedrag dat ik per maand  bij moest gaan betalen. Ik voel de kou door mijn ramen heen komen, ook koelt mijn huis heel snel af.  Had Rondom Wonen dat dan niet moeten betalen? Nog een vraag hier in: Kan en moet dit dan niet alsnog?
  • Hoe weet ik of er nu wel wat gaat gebeuren?  De woningbouw zei vorige keer dat het niet op ons van toepassing was.  We voelen ons niet serieus genomen.
  • Ik heb geen vertrouwen in Argos.
  • Ik heb geen pamfletten gezien over de stookkosten.
  • Ik weet niets van de twee rechtszaken.
  • Ik heb geen uitnodiging voor de ledenvergadering van Argos gekregen
  • De warmte in mijn huis wordt weg gezogen door het ventilatiesysteem.
  • Wij hebben een heel hoge stookkosten-rekening, maar ook een hoge gas- en licht rekening!

 

WIJ WILLEN VRAGEN EN KLACHTEN  OP PAPIER VAN JULLIE HEBBEN, PER FLAT!! WIJ GAAN DE KLACHTEN EN VRAGEN ORDENEN EN TELLEN.  WE WILLEN OPLOSSINGEN  EN OVERLEG, MET DE HUURCOMMISIE ALS BEMIDDELAAR.

 

 

 

Deze post heeft 8 reacties

  1. Als medebewoonster maar ook als nieuws opzuiger hoorde ik dat de rekening van de flyers door de Argos wordt betaald , dat is al een begin ! Of is die info niet juist Sabine ?

    1. Klopt Lia, er is mail contact geweest met Argos. Wij konden de flyers bij Argos laten drukken en werden dan zelfs nog thuis bezorgd????. Maar wij hebben toch voor een andere optie gekozrn want wij mankeren niets aan onze handjes????????????

  2. Is er niets gedaan en heb je niets meer te horen gekregen over je motie van wantrouwen dan , zou toch denken dat ze even met je om de tafel willen zitten dan , om te vragen waarom . Ik vraag me af of de mensen allemaal weten dat de Voorzitter NIET in een huis van Rond om wonen woont maar in een huis van Habion . In de statuten van de Argos staat ,dat je dan niet in het bestuur mag . De bestuursleden hebben hem nu extern aangenomen ,omdat ze niemand anders hadden om Voorzitterte worden , maar ik heb ook nergens oproepen gezien ! Bijv in de Telstar of waar dan ook, maar denk liever geen bemoeienis van buiten, stel je voor dat ze echt wat moeten doen voor huurders , weet wel dat de Argos zo,n 20.000 duizend per jaar weet op te maken met 5 mensen ,dat betaald Rond om Wonen aan ze en dat zit dan ook weer in de huurders service kosten , moet toch ergens vandaan komen . Dus in feite betalen wij ze maar wat doen ze er echt voor ?

    1. Nee niets meer over gehoord. Maar de gedachten van Argos is dat Sabine zo reageerd omdat zij inlichtingen heeft gekregen van een oud Argos bestuurslid????????????

  3. Ik dus niet, zie bericht hier boven
    Terwijl mijn e-mailadres bekend was.
    Huurders hebben een huurdersvereniging en bewonerscommissie nodig. Ik hoop dat bemiddeling door de Huurcommissie (is een door de Overheid ingestelde onafhankelijke commissie, bedoeld om geschillen te beslechten) iets gaat opleveren. Zij kunnen ook naar de rol van de Huurdersvereniging kijken en naar de relatie tussen huurders en Argos.

  4. Ik dus niet, zie bericht hier boven
    Terwijl mijn e-mailadres bekend was.

  5. Niet meer. Ik heb ze vandaag gemaild. Ik had de nieuwsbrief doorgestuurd gekregen van iemand anders. Ik heb gevraagd of ik voortaan een niewsbrief mag ontvangen en gemeld dat ik mee wil doen in die werkgroep. Ik heb ze ook gevraagd waarom niet iedereen automatisch de nieuwsbrief krijgt.
    Het initiatief van de werkgroep vind ik positief.

    Ik heb bij Argos eerder nog het gas massaal gratis laten verzegelen bij Stedin aangekaart. We verbruiken maar zo’n 10 euro gas per jaar. De rest is alles wat je er om heen moet betalen. En dat is schribarend veel! Ik heb gevraagd of Argos dit op kan pakken. Het kan naar voren gebracht worden in de bestuurdersvergadering van ik geloof 2 mei. Staat in nieuwsbrief!

    Er staat niets in nieuwsbrief over dat ik een motie van wantrouwen heb ingediend. Er staat ook niets over dat er tijdens de ledenvergadering aangekaart is dat meerdere mensen geen uitnodiging voor de ledenvergadering ontvangen hadden. Dat vind ik best jammer.

    Het is niet nieuw tijdens het hele blokverwarmingsproces. Alle klachten in verband met de blokverwarming worden stelselmatig in de doofpot gestopt.
    Dat zijn we dus zat!!

  6. Vraagje , hebben jullie al wat van de Argos vernomen ? Ik las wel in hun nieuwsbrief dat er aan geschoven mag worden bij de vergaderingen maar goed daar krijgen zei een fikse vergoeding voor en doen dan eigenlijk nog geen werk vind het billiker als ze eens bij jullie aanschuiven en wat voor de bewoners van Noord mogen betekenen .

Geef een reactie

Sluit Menu
%d bloggers liken dit: